Pácienseinket az alábbi eljárásrend szerint látjuk el

 

Szolgáltatásra vonatkozó eljárásrend

  • Minden páciensünknél időpontadáskor megkérdezzük, hogy van-e bármilyen légúti tünete. Felső légúti tünetek, amelyekre egyenként rákérdezünk: nátha, orrfolyás, köhögés, torokfájás, láz, légszomj. Ezek közül bármelyik tünet jelentkezése esetében nem adunk személyes vizitre időpontot, hanem tájékoztatjuk, hogy jelen helyzetben egy online tanácsadást kell szerveznünk neki gyermekgyógyászhoz/belgyógyászhoz, tájékoztatjuk a költségekről és kiadjuk az időpontot.
  • Ha gyanús esetet szűrünk ki, online, vagy telefonon, a 1824-es mentőszállítást kell hívnunk, erről tájékoztatjuk a pácienst. Innen kimennek, helyben leszűrik a pácienst, és eldöntik, hogy házi karantén vagy kórházi ellátás lesz-e szükséges. Előfordulhat, hogy a számról először egy infektológus hívja vissza a beteget – ha az őrzött mentőszállítás túlterhelt –  és ő dönt a további lépésekről.
  • Az első vizitre belgyógyászat, gyermekgyógyászat esetében csak online van lehetőség. Ha bejöhet a páciens, arról az online viziten dönt a belgyógyász, illetve gyermekorvos.
  • Személyes vizit, a többi szakrendelésen, csak az alábbi esetekben van, és ezeknek mind teljesülnie kell
    • ha a páciensnek panasza van, vagy szakorvosi indikációval kontrollra van szükség
    • ha a recepciós előszűrés negatív (tünetek kikérdezése)
    • ha pozitív a kikérdezés eredménye, akkor belgyógyászati, vagy gyermekgyógyászati online vizitre adhatunk csak időpontot. A szakorvosi vizit időpontját feltételesen tudjuk kifoglalni. A belgyógyász, vagy gyermekorvos dönt a szakorvosi időpontról. A belgyógyász, vagy gyermekorvos döntése az online vizit alapján 3 féle lehet:
      • bejöhet a rendelőbe a páciens, és részt vehet a személyes viziten
      • nem jöhet be, csak online lehet
      • a páciens nem jöhet be a rendelőbe, csak online viziten konzultálhat az orvossal – ebben az esetben a szakorvos átbeszéli vele, hogy mikor jöhet, és mi a következménye annak, hogy most nincs vizsgálata
      • kórházba kell mennie
  • Amennyiben páciensünk nem személyes vizitre, hanem eleve online vizitre kér időpontot, a fent részletezett „előszűrést” természetesen nem végezzük el.
  • Online teljes értékű vizitet tartunk mindenhol, ha azok teljes értékűek. Abban az esetben nincs egyáltalán személyes vizitre lehetőség.
  • Műtétek, beavatkozások, szűrővizsgálatok, vérvétel, oltások: csak sürgős, halaszthatatlan esetben látjuk el a pácienst, erről a szakorvos online tanácsadás alatt, vagy személyes vizit alapján dönt.
  • Ez a folyamat nem csak a most beérkező időpontkérésekre terjed ki, hanem minden előjegyzett pácienst előző nap felhívunk és ugyanezen a folyamaton megyünk végig.
  • Az időpontadás és a teljes eljárásrend a tolmáccsal érkező páciensekre is igaz.

Személyes gyermekgyógyászati ellátás

  • Különválasztjuk nem csak rendelési időben, de helyszínben és orvost tekintve is az egészséges és a beteg gyermekek ellátását a személyes vizitek esetében.
  • Az egészséges ellátást kizárólag 2 éves kor alatt nyújtjuk személyesen, akkor, amikor a gyermeknek kötelező védőoltásra van szüksége. Az ellátás online vizittel indul, minden ami tanácsadás online történik, majd a rendelőben csak a gyors fizikai vizsgálatra és az oltás beadására jön be a páciens. Az egészséges viziteket és dr. Gudor Orsolya végezi. Ő beteg gyerekeket nem néz emiatt, és más orvos nem végez ilyen egészséges vizitet.

 

Online konzultáció/tanácsadás

Online vizitjeinkre összesen 6 kategóriát hoztunk létre az alapján, hogy mit tudunk nyújtani, milyen eredményt tudunk adni pácienseinknek a vizittel.

RMC online/telefonos előszűrés vagy receptfelírás asszisztens által

  • szakorvosi vizsgálat előtti belgyógyászati, gyermekgyógyászati szűrés,
  • csak felírjuk a rendszeresen szedett receptet nővérszobai ellátásként (recept darabszámától függetlenül ezt terheljük) orvos ezt nem terhelheti.
  • Ára: 6.500 Ft

RMC online/telefonos tanácsadás I. kategória

  • Orvosi rövid konzultáció, rövid leletmegbeszélés, ahol csak egy gyors megbeszélés történik már folyamatban lévő vizsgálat, vagy terápia kapcsán, egy kérdés, egy válasz.
  • Orvosi receptfelírás ennek keretében.
  • Ára: 8.000 Ft

RMC online/telefonos tanácsadás II. kategória

  • páciensnek felsőlégúti tünetei vannak és otthonában gondozzuk, kontrollként ezt terheljük
  • szakorvos online beszélgetések, ahol nem tudunk most ellátást nyújtani, de beszél vele az orvos, ha szükséges receptet ír fel.
  • teljes értékű orvosi tanácsadás rövid (orvos dönti el)
  • logopédia kontroll
  • Ára: 12.000 Ft

RMC online/telefonos tanácsadás III. kategória

  • a páciensnek felsőlégúti tünetei vannak, nem látjuk el személyesen, de rövid online tanácsadással segítünk neki
  • orvosi receptfelírás ennek keretében.
  • szakorvos online beszélgetések, ahol nem tudunk most ellátást nyújtani, de beszél vele az orvos, tanácsadással segít, ha szükséges receptet ír fel.
  • tanácsadás több kérdésben
  • dietetika
  • logopédia 1. alkalom
  • Ára: 18.000 Ft

RMC online/telefonos tanácsadás IV. kategória

  • a páciensnek felsőlégúti tünetei vannak, online ellátjuk, receptet írunk fel neki, „gondozásba vesszük”
  • teljes értékű tanácsadás komplex, hosszabb
  • pszichiáteri és pszichológusi konzultáció
  • Ára: 25.000 Ft

RMC online/telefonos tanácsadás V. kategória

  • a páciensnek komplex, kiterjesztett vizitet szolgáltattunk online
  • Ára: 35.000 Ft

 

Abban az esetben, ha a pácienst a Szent László kórházba kell küldjük szolidaritást vállalunk és nem terhelünk neki fel vizitdíjat.

Angol nyelvű online ellátás esetében az alapár mellé terheljük az angol nyelvű egészségügyi ellátás díját (10.000 Ft). 

Tolmácsolás esetén az online tanácsadás 3 oldalú, tehát benne van a hívásban a páciens, a tolmács és az orvos.

 

Járványügyi ellátással kapcsolatos többlet költség

Jelenlegi járványügyi helyzetben a pácienseink személyes ellátása sajnos sokkal drágább, mivel a speciális felszerelések díja magas, és az általános egészségügyi öltözet pl. maszk, kesztyű többszörösébe kerül.

Ezért mostantól minden személyes ellátás esetében az alábbi plusz költséget terheljük:

  • Járványügyi ellátással kapcsolatos többlet költség 1500 Ft.

 

COVID-19 PCR és IgG, IgM teszt

Az RMC-nél is elérhető a COVID-19 teszt: PCR teszt és szerológiai vizsgálat is. A PCR alapján lehet tudni, hogy éppen a vírustól beteg valaki. A szerológiai teszt alapján pedig azt, hogy akár tünetmentesen, de elkapta valaki korábban a vírust és már átesett rajta.

A tesztet online belgyógyászati, illetve gyermekgyógyászati vizit keretében rendeli el az orvos. Majd a mintavétel a páciens otthonában történik.

A mintavételi asszisztensünk maximális, 3-as biztonságú védőfelszerelésben végzi el a mintavételt. A mintát egyből a laborba szállítjuk, a beérkezett eredményt pedig orvosunk online értékeli ki. A kijelölt mintavételi asszisztenseink nem jöhetnek be egyáltalán a rendelőnkbe sem munkaidőben, sem munkaidőn kívül a járvány teljes idejére. Ugyan a 3-as fokozatú védőfelszerelés tökéletesen biztonságos, mégis úgy éreztük, hogy így tudjuk az ellátásunkra jellemző maximalizmust biztosítani a tesztelés során.

Áraink:

  • A PCR mintavétel 28 000 Ft+ 15 000 Ft kiszállási díj.
  • Szerológia a rendelőben:
    • helyben fizetve: 19 500 Ft; átutalással: 21 000 Ft
    • Kiszállás esetén + a 15 000 kiszállás díja.

 

Receptfelírás

  • A rendszeresen szedett gyógyszereket ingyenesen felírjuk és elküldjük postai úton. Ennek átfutási ideje min. 12-14 nap.
  • Személyes receptátvételre nincsen lehetőség. Csak postázunk, illetve online receptfelírásra törekszünk. Nővéreink a rendszeresen szedett gyógyszereket úgy írják fel, ahogy eddig, ha rendben van. Ha valamiért nem írható fel, akkor az előző pont szerint járnak el. Ennek díja az I. árkategóriába esik (6.500 Ft) és nem receptenként, hanem valamennyi receptre terheljük, páciensenként.

Ha nincs e-recept

Ha a páciensnek nincs TAJ kártyája, vagy más okból nem tudunk neki e-receptet kiállítani, akkor a következőt tudjuk neki felajánlani:

  • Kitöltjük a receptet, lefotózzuk és a Rózsakert patikának elküldjük emailen. A patika így kiadja a gyógyszert. Mi pedig az összes receptet a nap végén levisszük a patikának.
  • A kiállított receptet futárral, fox postával juttatjuk el a páciensnek.
  • Ha a recept ráér 10-12 napot, akkor a postai lehetőség marad továbbra is.
  • Receptet személyesen átvenni nálunk nem lehet.

 

Rendelői ellátásra vonatkozó eljárásrend

 

Pácienseink előjegyzése

  • Időpont nélkül nem fogadunk pácienst.
  • Az időpontkéréshez kapcsolódó szűrés alkalmával a recepció felhívja a páciens figyelmét arra, hogy minden páciensünk kísérő nélkül érkezhet a vizsgálatra lehetőség szerint maszkban.

Óvintézkedések a rendelőben, pácienseink részére

  • A pácienseknek a rendelőben kellő távolságot tartva kell várakozniuk.
  • Ha a páciens az előzetes tájékoztatás ellenére úgy lép be a rendelőbe, hogy nincs rajta maszk, akkor a recepció sebészeti maszkot ad neki, és felhívja a figyelmet, hogy a viziten viselnie kell a maszkot úgy, hogy az orrát és a száját elfedje. Ha a páciens nem vesz fel maszkot, akkor a recepciós azonnal a rendelő elhagyására szólítja fel. A maszkot csak az arcot, szájüreget érintő vizsgálathoz az orvos utasítására veheti le a páciens a vizit során.
  • Minden páciensünket megkérjük, hogy a recepción kihelyezett fertőtlenítővel fertőtlenítsék le a kezüket mielőtt még elkezdenénk a bejelentkezéssel kapcsolatos ügyintézést. Miután fertőtlenítették a kezüket a recepciós veszi ki a dobozból a kesztyűt és nyújtja át a páciensnek és megkéri, hogy vegye fel. A pácienseink kesztyűben tartózkodhatnak a rendelőben.
  • A vizit végén az orvos felhívja a páciens figyelmét, hogy a maszkban menjen haza, azt csak otthon vegye le, és megtanítja nekik, hogyan kell levenni a maszkot.
  • Gyermekek esetében azt kérjük, ha már fel tudja venni a maszkot és együttműködik, akkor vegye fel maszkot. Ha nem működik együtt, nem erőltetjük. (De a szülőnek kötelezőmaszkot viselnie.) Kisebb gyermekek esetében azt kérjük, hogy egy textilpelenkával takarják le a babahordozót.
  • Folyamatosan szellőztetünk, ennek érdekében a 3. emeleti terasz ajtó nyitva van, de a teraszra tilos kimenni.

Maszk használata

  • Recepció: sebészeti maszkot viselnek és a kiemelt higiéniás szabályoknak megfelelően dolgoznak. A recepción a maszkot 4 óránként cserélni kell.
  • Asszisztenseink: A betegellátásban dolgozók FFP2, FFP3 maszkot, saját textil munkaruhát és egyszerhasználatos gumikesztyűt viselnek a rendelés teljes ideje alatt.
  • Viziten az orvosok: FFP2, FFP3 maszkot és gumikesztyűt viselnek.

Higiéniai információk

  • ·A takarításra és a rendelői fertőtlenítésre vonatkozóan szigorú eljárásrendet követünk

 

Munkavállalóink védelmében kialakított eljárásrend

  • Javasoljuk a 65 feletti kollégák számára, hogy személyes vizitet ne végezzenek, de az online ellátásban ők is vegyenek részt.
  • Minden munkatársunk, akinek a munkája nem kapcsolódik közvetlenül a betegellátáshoz home office dolgozik.
  • Munkavállalóink betegen nem dolgozhatnak.