GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK | Rózsakert Medical Center

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

RMC Smart Clinic

MIT NYÚJT AZ APPLIKÁCIÓ A PÁCIENSEKNEK?

Az alkalmazás fő funkciói jelenleg:

  • a személyes orvos-beteg találkozó menedzselése
  • az időpontfoglalás, módosítás, lemondás,
  • a páciens kórlapjainak megtekintése, tárolása
  • gyors és egyszerű fizetés

MILYEN NYELVEN ÉRHETEM EL AZ ALKALMAZÁST?

Alapértelmezésben az applikáció azon a nyelven fut, amely a telefonon futó szoftver nyelve. Ha ez a magyartól eltérő, akkor angolul. iPhone esetében - ha a telefonon mindkét nyelv telepítve van - lehetősége van arra, hogy ezt átállítsa, egy a telefontól eltérő nyelvre. A Beállítások (Settings) menüpontban találja a a SmartClinic alkalmazást, ahol az Előnyben részesített nyelv (Preferred language) mezőben át tudja állítani a kívánt nyelvre. 

MENNYIBE KERÜL NEKEM AZ ALKALMAZÁS HASZNÁLATA?

Az alkalmazás letöltése és használata ingyenes.

MI GARANTÁLJA, HOGY MÁS NEM FÉR HOZZÁ A SZEMÉLYES ADATAIMHOZ?

Az applikációba számos olyan biztonsági sorompót építettünk be, amely megakadályozza, hogy illetéktelenek férjenek hozzá a személyes adataihoz. Az alkalmazás mindenben megfelel a legszigorúbb adatbiztonsági és adatvédelmi (GDPR)  előírásoknak. Ha Ön már páciensünk, de az applikációt más (pld. házastársa, gyermeke) használja, akkor Önnek felhatalmazást kell adnia (a felhasználónak pedig kapnia) az adataihoz való hozzáférésre. Ezt – a maximális adatbiztonság miatt - személyesen kell leadnia rendelőnkben. Felnőtt esetében két tanúval hitelesítve, gyermekek esetében pedig a felhasználónak nyilatkoznia kell arról, hogy Ő a törvényes képviselő.

Ezen felül általános szabály, hogy a felhasználó (ha nem Ön az) csak a regisztráció utáni adatokat láthatja az applikációban, tehát visszamenőleg semmilyen időpontot, dokumentumot. Így egyetlen olyan adathoz sem fér hozzá, amelyre nincs jogosultsága.

HOGYAN MŰKÖDIK A BELÉPÉS?

A valós belépés előtt lehetősége van rá, hogy a BELÉPÉS VENDÉGKÉNT gombra kattintva megnézze, pontosan hogy működik az alkalmazás, mire van lehetőség. Ez egy bemutató üzemmód, ahol Ön mindent kipróbálhat, félig éles, félig teszt adatokkal. Láthatja, hogyan zajlik majd egy időpontfoglalás, vagy miként nézheti meg a kórlapjait. Közben végig tájékoztatjuk róla, hogy teszt üzemmódban van. Így az éles működés előtt megismerheti a használatot.  

Az éles belépés: A regisztráció gombra kattintva nyílik lehetősége megtenni az első lépést: megadni az email címét és a jelszavát. Kérjük, hogy olyan e-mail címet adjon meg, amelyen tud leveleket fogadni, hiszen a regisztrációját meg kell majd erősíteni. Majd el kell fogadnia az adatkezelési nyilatkozatot. A nyilatkozat elérhető a feliratra kattintva, javasoljuk, hogy alaposan olvassa el.  

Regisztráció után a rendszer küld egy automatikus emailt, amelyben arra kéri, hogy erősítse meg a regisztrációját. Ezután ismételten kap egy email értesítést, de eközben már be tud lépni a korábban megadott e-mail címmel és jelszóval.

Amennyiben elfelejtette a jelszavát, a bejelentkezési ablak alján található ELFELEJTETTEM A JELSZAVAM gombra kattintva tud új jelszót igényelni.  

A belépést követően elkérjük a felhasználói adatait. Erre azért van szükség, mert ezeket az adatokat összevetjük a felhatalmazáson, nyilatkozaton szereplő adatokkal. Ez az öt alapadat, amely egyértelműen meghatároz egy személyt: név, születési idő, születési hely, anyja neve, neme. Itt tud egy fotót rendelni magához, amellyel még inkább testre szabhatja az alkalmazást.

Páciens hozzárendelése: Az alkalmazás funkciót akkor lehet használni, ha pácienst rendelünk a felhasználói fiókhoz, ezért a felhasználói fiók elkészítése után ez a következő lépés. A páciens lehetünk saját magunk is és családtagunk is. A későbbiekben a páciens kiválasztása után kezdhetjük meg az időpontfoglalást vagy más ügyintézést.

HASZNÁLHATOM AZ ALKALMAZÁST, HA MÉG NEM VAGYOK ÖNÖKNÉL PÁCIENS?

Ha ön új páciensünk, felvételekor a rendszer tájékoztatja ennek szabályairól. Új páciens is regisztrálásra kerülhet az alkalmazásban, időpont is foglalható, a recepcióra történő érkezésnél viszont még feltétlenül ki kell tölteni személyesen a Szolgáltatási Szerződést.

HOGYAN FOGLALHATOK IDŐPONTOT?

Ebben többféle alternatívát is kínálunk.

  • Szakterület szerinti időpontfoglalás:

Első lépésben ki kell választania, mely szakterületen van szüksége időpontra. A szakterületeket listájából, a kiválasztás után a rendszer megjeleníti azokat az előjegyzéstípusokat, amely online foglalhatók. Előfordulhat, hogy egy-egy előjegyzéstípus aktív, de nincs szabad időpont. Ebben az esetben van lehetősége visszahívást kérni.

A szakterület kiválasztása után az a számára megfelelő időpontot kell kiválasztania. Ha ez megtörtént, megjelenik az orvos neve is, aki abban az időpontban rendel és fogadni tudja Önt.

Amennyiben egy időpontban több orvosunk is rendel, Ön választhat közülük.  Bizonyos előjegyzéstípusok esetében előfordulhat, hogy megkérdezzük a vizit okát is. Ez az Ön még magasabb szintű ellátását biztosítja, hiszen az orvos előzetesen felkészülhet az Ön fogadására. Lehetősége van megjegyzést is fűzni az előjegyzéshez.

  • Szakorvos szerinti időpontfoglalás:

Ennek menete hasonlít a fentiekre, azzal a különbséggel, hogy itt először az orvos személyét kell kiválasztania. Amennyiben az orvos több szakrendelésen is dolgozik, a továbblépéshez először a szakterületet kell megjelölnie. Ezt követően elérhetők a szakterülethez tartozó vizsgálattípusok.

VAN LEHETŐSÉGEM UTÓLAG LEMONDANI A FOGLALÁST?

A rendszert úgy alakítottuk ki, hogy az időpont kiválasztásától számítva Önnek 10 perce van a végleges foglaláshoz. Ha a véglegesítés nem történik meg ebben a 10 percben, a foglalás automatikusan törlődik.

Az előjegyzett időpontokat utólag is módosíthatja, törölheti. A módosítás megegyezik a meglévő időpont lemondásával és egy új foglalásával, tehát ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a meglévő időpont lemondására. Viszont a lemondást követően nem tudjuk garantálni, hogy tudunk egyből új időpontot biztosítani Önnek.

A lemondáshoz ki kell választani azt az időpontot, amelyet szeretne lemondani, majd a jobb oldalon található 3 pontra kattintva nyílik meg a módosítási menü, ahol a törlést kiválasztva tájékoztatjuk a lemondás feltételeiről és kérjük, hogy adja meg a lemondás okát is (ez kötelező mező). A lemondás így automatikusan megjelenik.

AZ IDŐPONTFOGLALÁSON KÍVÜL MIBEN SEGÍT MÉG AZ ALKALMAZÁS?

Az applikáció lehetőséget biztosít rá, hogy megtekintse dokumentumait. Fontos hangsúlyoznunk, hogy mivel ezek szenzitív egészségügyi adatok, további biztonsági sorompókat építettünk be. Látható egy kis mappa ikon, és a jobb oldali menü „Leleteim” menüpontja is erre szolgál. Itt tekintheti meg a dokumentumait. Ennek eléréséhez további azonosítás szükséges. A mappára kattintva az applikáció információt ad arról, hogy a dokumentumok megtekintéséhez SMS megerősítés szükséges. A használat ezen pontja is az Ön biztonságát szolgálja: lehet, hogy valakinek ad jogosultságot az időpontjai kezelésére, de nem szeretné, ha ez a személy a dokumentumokhoz is hozzáférne.

AZ RMC ÖSSZES SZAKORVOSI SZOLGÁLTATÁSA ELÉRHETŐ A RENDSZERBEN?

A legtöbb igen.

De vannak olyan területek, orvosok, illetve vizsgálattípusok akikhez/amelyekre nem tudunk azonnal időpontot adni, vagy csak bizonyos feltételek mellett tudjuk azt biztosítani. Ilyen esetekben a rendszer kérdést tesz fel Önnek, vagy egyéb szöveges információval segít abban, mi a teendő.

Ilyenek például:

- Diagnosztikai vizsgálatokra csak orvosi javaslattal lehet jönni. Ha van, a rendszer figyelmezteti, hogy hozza magával, ha nincs, segít a megfelelő orvos kiválasztásában a konzultációhoz.

- Vannak rendeléstípusok, amelyek esetében az alkalmazásban nem tudunk időpontot adni, mert szakmai okokból telefonos egyeztetést igényelnek. Ilyen esetben visszahívjuk Önt és a telefonos egyeztetés után látni fogja az alkalmazásban az egyeztetett időpontot.

MI A TEENDŐ, HA NEM TALÁLOK IDŐPONTOT?

Hívja fel rendelőnket és diszpécsereink megnézik, hogyan tudunk Önnek segíteni.

VAN LEHETŐSÉG ONLINE FIZETÉSRE?

Igen, az applikáció ezt is tudja. Már nem csak személyesen tud fizetni, hanem online is. A rendszer bankkártyás fizetést tesz lehetővé. A felület elérhető az interneten, (https://onlinepay.rmc.hu), de az applikációba is integráltuk. 

ENGEM AZ ONLINE KONZULTÁCIÓ ÉRDEKELNE.

A rendszerben erre is van lehetősége. Tud online vizitre időpontot foglalni. Az időpont elérkezésekor a videóhívás, vagyis az online konzultáció közvetlenül az alkalmazásból indítható el. Ehhez a Microsoft Teams applikációra is szükség van, ezen keresztül történik az online vizit. Ha a telefonra nincs még letöltve ez az alkalmazás, a rendszerünk automatikusan a letöltési felületre fogja irányítani. Ha már ott szerepel a letöltött alkalmazások között, más teendő nincs, az online vizit indulhat.